Minessota.cz
Stránky neortodoxních trampů


Dovolená ?? Pěknej průser ....


Už čtrnáctým rokem makám u jedné dopravní společnosti v Praze. Práce poměrně slušná, prachy na pražský poměry stojej za hovno. Někdo by za ně ani nevstával, nicméně dá se na nich tak nějak přežít. Výhledově se nám finanční podmínky nijak nezlepší, tedy alespoň nám, manuálním pracovníkům. Za ty léta u podniku se tam vybudovala docela slušná parta, především díky ní si tak člověk nechá trochu víc srát na hlavu než by si jinak běžně nechal. Dobrý pracovní kolektiv nabízí jako benefit většina zaměstnavatelů, ta naše společnost jde cestou zcela opačnou a kamaráčoft považuje za překážku. Každý pohár se ale jednou bude pomalu plnit, až dosáhne maximální hranice. Občas přeteče.

Do podniku přijde pár sotva cetiletejch právě vystudovanejch zmrdů a začnou řádit jak někde na Klondajku, s jediným cílem - úspora nákladů. Takovej nanicovatej mladej hajzl bez jediné zkušenosti v dopravě pak začne cloumat s celým podnikem, který tak nějak funguval už desítky let. Co je pak výsledkem těch jejich úsporných akcí ?? Viděno očima člověka zdola ....

  1. Jdou mnohem menší náklady na údržbu vozového parku
  2. Roztrhají se party a cíleně se nastoluje rivalita
  3. Zvýší se průběh vozokilometrů v poměru s pravidelnou údržbou
  4. a další ...
Prvním podstatným snížením nákladů je zrušení pravidelných denních prohlídek. Vzhledem k tomu že provozujeme hromadnou dopravu a vozíme lidi, bývala každodenní prohlídka důležitých mechanických součástí nutností. Jde především o brzdové a řídící součásti. Každý náš autobus tak denně prošel prohlídkou těchto součástí a v případě zjištění závady, byla tato odstraněna. Teď, v rámci úspory nákladů, se jeden autobus dostane na prohlídku jednou za 14 dní !! Za těch 14 dní se na podvozku může vyskytnout takovejch závad, že by nezasvěcený člověk jen žasnul. Závady se tak opravují jen na upozornění řidiče, jenž si těchto ale často nemusí ani všimnout. V praxi to tedy znamená, že nám 14 dní může autobus jezdit po Praze například s utrženým brzdovým klíčem, se zlomenou brzdovou hadicí (v obou případech ten autobus výrazně hůře brzdí) apod. Že by šofér nepoznal že mu to špatně brzdí ?? Asi by jste se divili !!

Ale to není to hlavní důvod proč píšu tenhle článek. Roztrhali party, přerozdělili lidi na denní a noční provoz. Takhle nás tam bylo málo, a teď nás ještě rozdělí napůl. My tedy byli jako motoráři v partě ve čtyřech, nyní jsme na dílně pouze ve dvou. A na směny. Opět převedeno do praxe to znamená, že jeden z nás omarodí, způsobí si úraz nebo si bude vybírat dovolenou, a ten druhej je zcela v háji.

K tomu došlo minulý týden. S Medelákem jsme chtěli vyrazit do Francie na dovolenou, vzhledem k tomu že děláme spolu, jsme narazili právě na problém dovolenky. Prostě nám jí nechtěli dát. Kdysi oslabit četu o dva zaměstnance na týden nebyl vůbec žádný problém, v současnosti je však téměř něřešitelný. Na podniku není jediná zaměstnanecká záloha, všichni jsou v oslabených partách vytíženi až na maximum. Nakonec se jediné řešení našlo v podobě převelení jednoho ze zaměstnanců z protější směny, i za cenu jejího totálního "vycucání až na dno". A stejně to nevyšlo v plném rozsahu tak jak jsme chtěli. Navíc kdyby se něco sesypalo a například z protjší směny by si někdo způsobil úraz, nepřeju si ani domyslet ten průser.

A to mě sere !!!

Jak říkám, pohár trpělivosti se už pomalu ale jistě plní. Nejenom že roztrhali party a člověk tak svoje kamarády už ani nezná, nejenom že přidané peníze ani nestačí na pokrytí zvyšující se inflace, nejenom že nás namáčej do průserů když se musíme podepisovat velmi omezenou kontrolu vozů, ale nakonec nám i z provozních důvodů doporučujou vybírat si dovolenou maximálně po týdnech, jednotlivě a ještě k tomu v podzimních nebo zimních měsících. Přes léto je jen omezený počet dovolených pro každého.

Ještě párkrát mi nevyjde dovolená tak jak bych chtěl, ještě chvíli mě budou srát a budou mi moci "vylízat prdel" nebo "skočit na cara" !! Není to jediná práce tady v Praze ......


Vytištěno : 3. 12. 2024 | Autor : Jan Vála | 1.7.2008

https://www.minessota.cz/clanek.php?id=166