Honza vložil(a) 132 příspěvků.
12.9.2024 - 10:57:55
Zajímavý článek o Karlu Čurdovi je tady:
https://medium.seznam.cz/clanek/hynek-jurman-proc-nema-karel-curda-pomnik-85260
18.1.2024 - 07:53:09
Jo, to je pravda, jednu dobu to tak taky bylo. A po roce 1989 se ta značka postupně vracela zpět. Nejdřív jako žlutá. Tohle je mapa z přelomu tisíciletí:
15.1.2024 - 03:53:45
trocha historie
19.3.2023 - 16:38:13
Ahoj admine, koukni na "proměny v čase", chtěl jsem tam dát dvě fotky a nevložily se, tak prosím můj příspěvek smaž. Dík.
20.2.2023 - 09:53:02
Když už jsme u toho kropení tak sem přidám kropící tramvaj z Rigy.
28.11.2022 - 21:03:11
Jsem moc rad za tyhle stránky, je videt , ze zadni zeme, bude navzdy tajemna , a vzpominky zustanou navzdy v nasich srdcivh ...
24.8.2022 - 03:24:19
Aha, MUV-ka s postřikovačem - tak to jo, to znám.
23.8.2022 - 14:39:30
Jak vypadá kropící vlak? Už jsem viděl kropící auto i kropící tramvaj, ale vlak ještě ne.
12.5.2022 - 23:01:58
Na etiketách je různá cena, rum i za socíku občas zdražoval.
A o lidovosti jsem psal v minulém čase, tedy v kontextu té doby. Za socíku byl rum jedním z nejlevnějších destilátů, tudíž lidový byl, ať se ti to líbí, nebo ne.
18.6.2021 - 14:04:55
Kdo je ten fósaté stréc na té prvé fotce?
13.6.2021 - 15:30:52
Díky moc! Bezva čtení, hned bych jel taky...
71 let- už to není ono... Držím palce, užívejte si. R.
20.1.2021 - 19:04:04
9.1.2021 - 20:27:26
18.6.2020 - 16:55:27
Dobré, dobré! Tož včíl sa na té vandry, děcká, řádně vrhnite a potém nám tu o každěm něco pěkného povyprávjajte!
2.6.2020 - 10:14:20
Jj, to chce - Orlík je taková tradiční trampská kapela.
2.3.2020 - 06:16:42
Myslím, že Piit nepochopil, jak fungují dva NOT invertory v sérii.
5.2.2020 - 19:29:07
Jo, přesně tak.
20.1.2020 - 05:45:58
... na začátek druhé stovky příběhů autora bych měl zmínit něco mnohem hezčího ...
... nejlepší kamarád ze dne na den přestal pít pivo a začal chodit do cukrárny ...
Ty seš fakt neuvěřitelnej sadista. Nejdřív nám slíbíš sluníčkářekej příběh, že by jedno oko nezůstalo suché dojetím a pak to zazdíš takovou tragédií. Já teda vydržím hodně, ale tak děsivej horor by nenapsal ani Alfred Hitchcock!
25.12.2019 - 22:08:35
Správně! Minessotu si rozvracet nedáme!
22.9.2019 - 20:37:43
Tak né vždy je na místě kompletní destrukce ...
17.9.2019 - 00:57:42
No ty seš teda dárek! Nejdřív zprzníš sochu kosmonauta, pak prohlásíš o ikoně skautů, že je to sadistická pedofilní buzna (né, že by to nebyla pravda), no sem moc zvědavej, kdo bude další na řadě!
30.5.2019 - 02:01:06
A ještě přidám jednu fotku pro srovnání.
23.5.2019 - 16:00:15
Ano, ano! Jednodenní nákupní zájezdy do Rakouska si taky pamatuju. To byly nezapomenutelné akce: https://www.youtube.com/watch?v=EAZi1c083gw
Jo a děláš mi v tom teda pěknej bordel, nedávno tu byl Díl devadesátý osmý - konec na dvojce, kterej se skoro vypařil a najednou je tu Díl devadesátý osmý - za hranice.
30.4.2019 - 14:07:40
Týjo, kdybys ty fotky nepopsal, tak bych Domašín hauptbahnhoff po rekonstrukci asi nepoznal.
28.2.2019 - 11:04:39
Zdravím z cesty na vandr z vlaku společnosti České Dráhy, kde jsem jako správný "Tramp Goro - Hi Tech" stále on-line prostřednictvím služby ČD WIFI, kterou tímto testuji. Vypadá to, že to těm klukům ajznboňáckejm maká dost dobře.
12.2.2019 - 10:53:27
Já myslel, že jsi sestřelil nejmíň tahač s balistickou střelou od těch rakeťáků, co měli kasárna o pár metrů dál vlevo a nakonec z toho vyleze obyčejná myš okolo vozejku. :-(
6.1.2019 - 13:23:18
Se tu furt slibuje další pokračování a porád nic, to je teda dílo, todlencto ...
31.12.2018 - 03:07:25
někam mi zmizel poslední příspěvek :-(
31.12.2018 - 03:03:59
14.10.2018 - 09:07:56
Jo, rakvičky, věneček,... a ještě kozí mlíko se sifónem!
10.10.2018 - 02:21:56
no, vložení funguje, ale pak už ten příspěvek není zrovna moc vidět
10.10.2018 - 02:17:15
"Ovšem pivo už nás netáhlo a po dvou limonádách jsme se zvedli na další cestu."
No tvl, jako teda krutě hustej fór! Fakt je tam l-i-m-o-n-á-d-á-c-h ... ? Četl jsem to pro sichr nejmíň desetkrát, jestli mi neselhal zrak! A stejně nevěřím, to je buď tisková chyba, nebo ti někdo hacknul web!
8.10.2018 - 19:58:52
chtěl jsem něco napsat pod poslední článek a nejde to
18.6.2018 - 22:06:31
Krása, žrádlo, to je moje!
31.5.2018 - 23:16:10
No tvl., žrát v motoráku romadůr by mělo být postaveno mimo zákon!
1.4.2018 - 16:25:43
Krásný fotky!
17.7.2017 - 20:47:15
Nedělní výlety s prarodiči, zpestřené sběrem hub, malin, ostružin a borůvek, patří k nejkrásnějším vzpomínkám na mé dětství. Bože, jak jsem miloval tu poklidnou, slunnou, ničím nerušenou, hřejivou rodinnou atmosféru, vyplněnou tak úžasnou, akční a zábavnou činností, doplněnou občas i moudry pratet a prastrýců.
17.5.2017 - 22:33:06
A nezapomeň na stavebně oddělené prostory pro nekuřáky!
8.5.2017 - 12:40:56
Když je řeč o facebooku ...
24.4.2017 - 13:14:29
Tenhle politik mi sice moc sympatickej není ale ta hláška je dobrá.
24.4.2017 - 12:58:49
Jj, to by byla dobrá funkce. (Ale aby to nemělo vliv na funkci rostlináře!)
Jo a porád zlobí to vkládání příspěvku pod článek. :-(
23.4.2017 - 16:29:17
a hele, admin je doma a maká, zdravím
23.4.2017 - 16:27:24
Napsal jsem nový článek, vidím ho v novinkách, ale na hlavní stránce není.
EDIT: už jo, už se článek na homepage objevil, asi to serveru chvíli trvalo, než si rozmyslel co a jak
----
Když jsem to chtěl napsat do diskuze pod článek a kliknul jsem vpravo dole na "Vložit komentář", tak se mi otevře další sránka (první obrázek)
Po napsání příspěvku se dostanu na další stránku s chybovou hláškou, a navíc je tu rubrika "nadpis tématu", a musím ji doplnit.
16.4.2017 - 15:05:50
Na Křivoklátsko jsem občas jezdil, třeba na Javornoci, nebo za Branov a vpohodě. Když nebudeš dělat v lese táboráky a na noc se někde zašiješ, tak si tě nikdo ani nevšimne.
15.4.2017 - 00:56:56
Jeden seriál i o Americe a zvonění na Johny Hagena
LINK , LINK , LINK
26.3.2017 - 21:43:32
Tahle fotka tu nesmí chybět!
19.3.2017 - 22:59:11
Na Sázavě je u Prahy "Posázavská stezka", celkem hezká cesta podle skal nad vodou z Pikovic do Kamenného přívozu, jedna z nejstarších turistických tras v ČR. Kousek odtud je na Vltavě pěkná cesta podle Štěchovické přehrady "Svatojánské proudy".
Dál od Prahy jsou "Stvořidla", kamenné peřeje v řece, i tady je dost zajímavostí v okolí, třeba staré dálniční mosty na Želivce.
I pramen Sázavy, rybník Velké Dářko, je hezké místo. A od něj můžeš jít na Žďárské vrchy, tam je taky hodně k vidění.
Nejlepší na vandry na Sázavu jsou všední dny mimo prázdniny.
15.3.2017 - 20:51:45
Celý ten eshop vypadá jako šuntoprodej typu TV-shop "Jiřinka Bohdalová doporučuje".
Takže:
svítilna: na vandru potřebuješ kvalitní baterku, která umí svítit do dálky, tahle lampička je tak možná dobrá do stanu jako nouzovka.
solární článek: podívej se, jak velké solární panely mají kvalitní nabíječky a srovnej ho s tím pidipanelem na té lampičce.
powerbanka a doba svícení: jak velký akumulátor se vejde do vršku té lampičky?
A jedno obecné pravidlo k podobným víceúčelovým krámům: čím více funkcí výrobek má, tím hůře je splňuje.
lopatka: na vandry jezdím hafo let, ale lopatku jsem nikdy nevozil, a takhle velikou lopatku bych fakt tahat nechtěl. Na vodu jsem občas bral na zakládání ohniště home-made skládací pidilopatku, (podobnou, jaká je na prvním obrázku) a kdybych ji neměl, tak bych asi koupil tu plechovou zahradnickou.
7.3.2017 - 22:05:42
Tady by měl být - kousek od mostu.
7.3.2017 - 13:04:38
To byl ten kempík na který se lezlo úzkou škvírou mezi skalama shora?
6.3.2017 - 19:25:27
Díval jsi se na katastrální mapu? Co je uvedeno u pozemků na kterých řopíky stály? Případně bych zkusil poslat dotaz na ministerstvo obrany. Možností je celá řada. Pozemek mohl být vykoupen, ale pokud byla stavba řopíku řešena formou věcného břemene na příslušném pozemku, pak po rozstřelení řopíku řopík zanikl a s ním nejspíše zaniklo i věcné břemeno.
18.2.2017 - 11:41:33
A je to tady! Už i vůdce se nasral! LINK
(Zapněte si k tomu videu titulky)
15.2.2017 - 14:36:50
Ahoj Štaflíku!
Kde máš Špagetku? Tajemství bylo kousek od Sýkorčina kříže, myslím, že na pravém boku kopce. V souřadnicích turistických map S-42 by to mělo být (bez záruky - na tenhle kemp jsem nikdy nejezdil): 34.53.465 a 56.39.793. Ale není tam už vůbec nic, co by srub připomínalo. Kdysi jsem se pokusil pár kempů v okolí zakreslit do mapy, tak snad ti to pomůže. Na druhém obrázku (screenshotu) je lokace kempu na turistické mapě Seznamu.
14.2.2017 - 16:47:20
to Kódl: popis doplněn!
btw: z diskuze jsem umáznul část příspěvků, týkajících se funkcí diskuzního fora.
14.2.2017 - 16:42:54
Myslím, že bys mohla být v kategorii "Tramp Pohodář". Aly když se v ní nepoznáváš, tak aby sis nepřipadala nezdokumentovaná, doplnil jsem kategorii "Trampka Babička Mary". Doufám, že se ti bude líbit.
14.2.2017 - 16:20:32
Jojo, znám, hrábnutí do zdrojáku po 10 letech bývá adrenalinový zážitek.
Při editaci příspěvků v diskuzi se přepíše datum editovaného příspěvku na aktuální a editovaný příspěvek "skočí" ve výpisu nahoru a objeví se i na hlavní straně vpravo mezi novými příspěvky.
Trochu jsem upravil diskuzi u článku "Vandrák český .." a koukám, že tahle diskuze zmizela z hlavní strany diskuzního fora.
10.2.2017 - 14:23:16
Teda koukám jak puk a nestačím se divit! Tenhle článek jsem psal, když jsem se nudil a kurýroval jsem si v posteli chřipku. A dost jsem uvažoval, jestli ho vůbec zveřejnit, bo se mi moc nezdál. A nakonec zjistím, že článek, který jsem ani původně neplánoval a který vznikl jen jako taková "nadstavba" předchozího článku o Vandrákovi českém, trhá rekordy. To by mě teda fakt nenapadlo.
Admin: děkuji za povýšení!
A abyste si nemysleli, že být slavným autorem je jednoduché: před dvěma týdny mi napsala jedna (asi už bývalá) kámoška, že jsem hnusnej hajzl a podrazák, když si z ní dělám srandu. A nenechala si vymluvit, že to tak není. Takže: Májo, Trampka Kamarádka Tichý Vánek opravdu NENÍ o tobě - je to taková substance několika holek z minulosti. A to, že nemáš kozy, jsem ti v té hospodě v Lípě neřekl já, ale ten místní vidlák, co si k nám přisedl. To si fakt blbě pamatuješ!
10.2.2017 - 13:52:05
a ještě něco:
- příspěvek k "druhům trampů" jsem chtěl vložit přímo ze stránky článku a nešlo to, objevila se hláška o nedostatečném zadání, musel jsem ho vložit přes stránky diskuzního fora.
- kus okna pro psaní příspěvků se schovává pod pravý sloupec.
10.2.2017 - 13:15:15
Zrovna koukám na dnešní příspěvek od SAMAN47. Když rozkliknu článek, tak pod článkem příspěvek vidím, ale když jdu na Dizkuzi a rozkliknu odkaz z hlavní strany diskuzního fora, tak tam není. A při kliknutí na modrý odkaz Více v pravém sloupci hlavní strany se mi otevře jen hlavní strana diskuzního fora.
8.2.2017 - 00:53:52
test2 ... tak druhý pokus se podařil
8.2.2017 - 00:50:13
vložil jsem příspěvek a on zmizel :-(
8.2.2017 - 00:47:51
test
3.2.2017 - 19:18:17
Tak schválně jestli se vloží obrázek - aha, ještě ne - ale ostatní už funguje
24.1.2017 - 01:27:45
Jestli se tu budete bavit o zubařích, tak sem přestanu chodit. Sadisti!
13.1.2017 - 23:59:59
Děkuji všem za hodnocení článku.
Provedl jsem drobnou aktualizaci.
To Jack: Svojsík odebrán. Když jsem článek psal, ani jsem si neuvědomil, že to byl vlastně odpůrce trampingu. Jojo, asi to bude tím, že nejsem tramp ortodox.
13.1.2017 - 01:21:35
A hele, admin se vrhnul do práce - ta nová grafika vypadá dobře!
9.12.2016 - 18:32:58
Má pravdu, předsedo, má pravdu! Taky by mě zajímalo, do čeho jsi ten bus napálil.
7.12.2016 - 13:51:18
Slovenština je kouzelná (i když to místo mne svým názvem děsí)
5.12.2016 - 13:56:35
A hele, zastávka Lhota Veselka ... vždycky, když někde slyším hlášku "prdel světa", tak si na tohle místo vzpomenu.
Když jste tam jezdili, tak ta bouda u zastávky byla plechová? Já tam pamatuju jen takovou dřevěnou kůlničku.
(Vlastní foktku toho místa nemám, tak jsem ji ukradl na netu, za což se autorovi hluboce omlouvám.)
10.11.2016 - 18:36:57
Novohradské hory byly super do konce 90. let (pokud jsi tam nebyl nuceně na stráži socialismu). Dneska už se silně zkomercionalizovaly.
třeba: http://venkovskyden.blogspot.cz/2007/09/poho-na-umav-as.html
Trampů moc nepotkáš, protože doprava je tam dost složitá. Z centra Novohradek je to k nejbližšímu nádraží (Rybník nebo Nové Hrady) skoro 30 kiláků a autobusy tady jezdí akorát "v sobotu a v dubnu před státním svátkem".
A místní podnikatelé pochopitelně kouřej péra především cyklistům a zahraničním tůristům, protože se u nich, na rozdíl od trampa, nažerou, ubytujou, a utratí podstatně víc, než tramp.
Ale vzhledem k rozsáhlosti toho území a vcelku malé urbanizovanosti je tu pořád relativně klid. Stačí se vyhnout "profláknutým" lokalitám (Žofín, Leopoldov, Pohoří, Baronův most, a několika dalším).
No, přiznávám, že i já jsem tam byl několikrát s parťákem na horáči, protože bychom pěšky nestihli ani desetinu toho, co na kole a navíc jsou v Novohradkách poměrně kvalitní cesty a skoro bez aut. (Abych nebyl pranýřován: bivakovali jsme pod celtou a vařili jsme na ohni nebo na liháči, takže to byl skoro vandr, jen kanady a bágl nahradilo technicky dokonalejší a rychlejší přibližovadlo s cyklobrašnama).
Pokud bys chtěl projít Novohradky vandrem, tak si to naplánuj na týdení dovolenou, bo za víkend stihneš leda rychlou otočku někde na okraji. I za týden budeš mít co dělat, abys pěšky prošel alespoň to nejzajímavější. A snaž se vyhnout turistickým cestám. Značkaři je natahali po bývalých servisních silnicích pohraniční stráže, takže bys skoro furt šlapal asfalt.
Úžasní jsou rakušácký tůristi, zejména babky samochodky. Trampové je děsně zajímají, protože tuhle zvěř z vlasti vůbec neznají. Týpek, co spí pod celtou v lese (v tom strááášně nebezpečném lese, kde ještě nedávno žili vlci a kde útočí veverky, zajíci a klíšťata) je pro ně skoro Robin Hood a rády se s tebou podělí o vcelku zajímavé historické informace a někdy i o svačinu a alkohol. Jen je nesmíš pozdravit "Gutten tag!", to by si myslely, že jsi debil, nebo komunista a s takovou verbeží se slušná rakouská žena nikdy nebaví.
A nezapomeň na kvalitní výstroj - když na Šumavě prší, tak fakt PRŠÍ!
4.11.2016 - 21:45:08
Bunkrologie je fajn, jen mě štve, že se z ní stala děsná komerce. :-(
Ad dynamo: ve vagonu má podobnou funkci, jako v autě - napájí elektrickou výzbroj vozu (osvětlení, zásuvky, infosystém) a dobíjí vozový akumulátor.
http://www.vagony.cz/vozidla/baim/baim.html
4.11.2016 - 21:40:46
mi to připomnělo:
"To, že jste paranoik, ještě neznamená,
že po vás opravdu nejdou."
18.10.2016 - 22:59:15
Furt to nějak zlobí, ten obrázek tarifu tu není a vkládá to obrázky z prvního příspěvku. :-(
Tak ten obrázek s tarifem je tu:
https://s12.postimg.org/b6mn9rq3x/jr1983.jpg
18.10.2016 - 22:56:40
Ještě jsem si vzpomněl, že u té "zcelené" jízdenky měla pokladna na rubovou stranu otisknout přes obě jízdenky staniční razítko, aby bylo poznat, že se jedná o jízdenky za starou cenu. Podle toho bys to zcelení mohl poznat. Ale někde na to kašlali a nerazítkovali.
Pokud bys chtěl srovnávat jízdné za socíku a dnes, tak ti můžu poskytnout ceník z roku 1983, jiný jízdní řád doma nemám. Na netu je sice jízdních řádů hafo, ale bez ceníků.
Obecně si myslím, že železnice nezdražila, i když to srovnání bude asi složitější.
Třeba osobák z Kolovrat do Domašína stál v roce 1983 krásných 6,-Kč ale výplaty byly tak 1800 - 2500 Kč, podle profese.
Za socíku v 80. letech mohl dospělý cestující cestovat jedině za plné jízdné, a při cestě rychlíkem platil (bez ohledu na vzdálenost) příplatek 16,-Kč. Takže u krátkých cest se rychlík silně prodražil:
Praha - Brno osobákem 40,-Kč a rychlík 56,-Kč,
Praha - Benešov osobákem 6,-Kč ale rychlíkem 22,-Kč
A dnes je hafo různých slev, takže cesta z Prahy do Brna tě bude stát:
v základním (tedy v tom nejdražším) tarifu 348,-Kč,
v tarifu IN25, (pro ty, co jezdí vlakem občas) 261,-Kč
v tarifu IN50, (pro ty, co jezdí vlakem často) 174,-Kč
ale "včasná jízdenka" se dá koupit v předprodeji i za 160,-Kč.
A pokud pojede víc lidí na jednu jízdenku, např. 6,
tak se skupinovou slevou zaplatí jen 217,-Kč za jednoho.
Navíc dnes je železniční osobní doprava o dost kvalitnější a na hlavních směrech jezdí podstatně víc vlaků. Třeba na trati z Prahy do Ostravy byly v 80. letech osobní vlaky děsně našlapané, a přidat další vlaky nešlo. Ta trať byla tak zapráskaná nákladní dopravou, že vykouzlit volný timeslot pro osobní dopravu bylo fakt umění. Dalo by se říct, že přesun nákladní dopravy z železnice na kamiony nám sice ucpal dálnice, ale pomohl ke zlepšení osobní železniční dopravy.
Ad žumpoidní weby: občas se dost divím, jak stráášně jsem za socíku trpěl - a že jsem si toho utrpení vůbec nevšiml. Jasně, nebylo to zlatý, to určitě ne, ale taková hrůza jak to občas prezentuje i televize, to nebyla (alespoň koncem 80. let, dřív si to nepamatuju). Když se zeptám starších pamětníků, tak se většinou dozvím, že nebyly banány, což je teda opravdu trestuhodné a nelidské utrpení. Skoro mám dojem, že kdyby Husák s Jakešem objednali začátkem listopadu 1989 pár lodí s banánama, tak ani žádná revoluce nebyla.
14.10.2016 - 15:28:29
Ty kartičky se jmenují Edmondsonovy jízdenky podle svého vynálezce a páka na ražení data je kompostér. Jízdenky pro Čechy a Moravu se tiskly v Praze a pro Slovensko ve Vrůtkách. A od 70. let minulého století se ve větších stanicích používaly mechanické automaty od AEG, které jízdenku vytiskly přímo na pokladně.
Jízdenka z tiskárny měla číslo jízdenky nahoře a dole a datum mělo být vyraženo na lícové i na rubové straně (né vždy se to tak dělo), jízdenka z automatu měla nahoře vytištěné datum, číslo jízdenky bylo jen dole. Ale proč to píšu:
V tom výpočtu a srovnání ceny máš asi chybu. Krátce po VŘSR neboli Velké Řvoucí Sametové Revoluci došlo k velmi razantnímu zdražení jízdného o 100 %, tedy na dvojnásobek. Ve stanicích, kde byly automaty, stačilo mašiny přenastavit. Ale menší stanice, které si jízdenky objednávaly v drážní tiskárně, měly problém. Natisknout jízdenky v nové ceně a staré jízdenky odepsat a skartovat by bylo jednak neekonomické (a neekologické) a navíc by tiskárna ani nestihla v poměrně krátké době tak velké množství jízdenek s novou cenou vytisknout. Takže se přistoupilo ke "zcelování" jízdenek. Protože cena jízdného byla dvojnásobná, dostal jsi místo jedné jízdenky za novou cenu dvě jízdenky se starou cenou.
Takže: ta jízdenka za 8,-Kč je buď poloviční jízdné, za které dráhy přepravovaly pouze děti psy a vojáky. Nebo polovina "zcelené" běžné jízdenky osobním vlakem, celé jízdné stálo 16,-Kč. Takže přepočet na výplatu bude 25.076,- Kč.
A pro to srovnání jsi použil nejmíň výhodný tarif. Čundrák, který jezdí často vlakem, moudře využije tarif IN25, takže vysype drahám jen 56,- Kč, což odpovídá výplatě 18.980,-Kč. A to si jako šikovnej automechanik určitě vyděláš.
TP: v Kolovratech není stanice, neobsluhovaná osobní dopravna bez kolejového rozvětvení se vždy nazývá pouze zastávkou. Stanice je dopravna s kolejovým rozvětvením a službou dopravní.
3.10.2016 - 23:06:27
16.8.2016 - 11:16:40
3.8.2016 - 18:32:10
Teda, zírám, že i dnes se najde někdo, kdo používá transgresivy, neboli přechodníky. Jen bych tiše upozornil, že přípona -íc (doufajíc) je tvar ženského rodu. Pro rod mužský se používá přípona -e (doufaje).
Takže pokud doufáš ty, tak:
"... být co nejdále, doufaje přitom, že vzniklá časová prodleva otupí vztek ..."
29.7.2016 - 19:52:09
A hele, ťamanské radiostanice "Harašito Šokiba". Jj, ty znám. Pracovaly na dost kuriozních frekvencích a s naprosto nesmyslnýma anténama, přesně podle pravidla vidím tě dobře, slyším tě blbě. A podle toho balastu, co vyzařovaly, to byly spíš mobilní rušičky.
12.7.2016 - 09:47:01
admine, nějak to zlobí, vložilo mi to k příspěvku fotky ze starších postů.
12.7.2016 - 09:43:39
Já si tu cestu už moc nepamatuju, myslím, že to bylo někde u Žluté vody. Příští týden se zkusím poptat, jestli někdo neví víc.
7.7.2016 - 23:25:38
Jestli myslíš ten Kříž, co je tady na fotce, tak ten byl zlikvidovaný mezi prvníma. To místo bys asi poznal jen podle tvaru skály, jinak tam nezbylo vůbec nic.
30.6.2016 - 16:36:51
Ahoj, těch zničených kempů je škoda - kdybys měl zájem, tak některé z nich jsem zaměřil s GPS.
30.6.2016 - 16:24:54
Elektrárna tam už je. https://www.google.cz/maps/@49.8464428,14.158979,735m/data=!3m1!1e3?hl=cs
A jestli to takhle půjde dál, tak za pár let tam bude akvapark, wellnes, golfové hřiště a lanovka z Dobříše, aby se lamy do toho děsnýho krpálu nemusely táhnout po svých.
20.6.2016 - 15:00:46
Jo, původní brdská hřebenovka vedla přímo přes území Klondajku. Když vznikla raketová základna, tak tu cestu odklonili na jih. Na turistických mapách je ta změna celkem dobře vidět.
2.6.2016 - 11:55:28
Týjo - ve Vranicích je nové nádraží. Luxus!
31.3.2016 - 22:05:15
tak to přeju hodně štěstí a pevné nervy
25.3.2016 - 12:41:35
Už ten článek vidím, dík. Asi se něco seklo, že se mi ho nepodařilo poslat mezi publikované.
K té diskuzi: asi by nebylo od věci, kdyby se témata na hlavní straně diskuzního fóra řadila podle data posledního příspěvku.
22.3.2016 - 17:27:08
Ono to asi zlobí někde v základech Matrixu, dopsal jsem článek, ale neobjevil se ani na homepage ani v příslušné rubrice, jen v novinkách.
22.3.2016 - 16:15:04
a k poslednímu příspěvku se mi nevložil obrázek :-(
22.3.2016 - 16:12:09
Jak tak koukám, občas trucují ankety - nechtějí se na homepage načítat.
19.3.2016 - 02:30:41
Cyklisti se nemnoží, ale ty debilní asfaltové "cyklostezky", co se horečně staví za dlouhý peníz z fondů Evropské unie, umožňují i pseudo-bikerům pronikat stále hlouběji do lesů, i tam, kde by se na původních šotolinových cestách pozabíjeli.
Fakt mi hlava nebere, proč si někdo koupí HORSKÉ kolo a pak se s ním plácá po asfaltkách.
Až ty Brdy zcivilní, poslal bych tam bagry a vyrubal všechen asfalt. Opravdový biker se radši projede po polňačce, než po asfaltu a ti pseudo-bikeři s kolama zn. CeloTesco se můžou plácat na asfaltu třeba na cyklostezce z Prahy do Davle.
17.3.2016 - 13:54:39
Jak jsi přišel na to, že "celo víkendové návštěvy obchodních center dnes již neletí"? Že ty jsi ještě nikdy v tomhle zařízení nebyl? Kde by asi všichni ti víkendoví asfalto-bikeři nakoupili výstroj a kola?
8.3.2016 - 21:51:19
Víte, proč mají ženský poševní kvasinky?
Aby taky věděly, jaký to je, žít celej život s podrážděnou píčou.
1.2.2016 - 20:52:30
to Groula: tohle je u vás doma?
https://www.youtube.com/watch?v=5fN8ddL4Bp0
3.12.2015 - 15:51:36
Hezký aťas, takové klasické "chlapi sobě". A oceňuju tu khaki plechovou bednu, co u ní ležíš, tipnul bych si, že je to radiostanice R 105 - 109. Vozíte ji ssebou na vandry?
26.11.2015 - 20:12:35
Ještě není nic ztraceno, stále se můžeš přihlásit!
http://www.novinky.cz/domaci/379793-armada-laka-rekruty-na-statisice.html
21.11.2015 - 00:20:51
No to mi teda pos.. záda - ten poslední odstavec je jak vystřiženej z náborové příručky na vojenské gymnázium. Nevěř, že "vojna dělá z kluků chlapy" je jen agitační žvást, chlap buď seš nebo ne a vojna na tom nezmění vůbec nic. A na "soudržnost lidí, co jsou ve stejných sračkách" nevěř, krysy jsou vždy a všude. A většinou tam, kde je čekáš nejmíň.
Vojna měla možná význam pro některé (snědé) chlapce z východu, protože jim ukázala, co je to splachovací záchod, mýdlo a sprcha, ale pro ostatní to byl především neskutečný opruz, a jediné, co jsme se na vojně naučili opravdu dobře, bylo: ojebávat, zašívat se, chlastat, kouřit cigára bez filtru a šmelit erár. A i když jsem byl u vojska, které bylo označováno za elitní, protože jsme střežili "hranici míru a socialismu" tak bych všední realitu vojenské základní služby nejlíp definoval takhle: vojna je zvláštní druh onanie, kde čurák honí člověka
Nojo, má modrou a myslí si, že o něco přišel. Takže po vojensku: "se prober se z toho šoku, zobe!" Zážitky z vojny, co si chlapi vyprávějí, jsou většinou upravené, realita byla často trochu (dost) jiná.
9.11.2015 - 22:57:19
Ten poč, o kterém píšeš, určitě neměl "procesor o taktu 386" to číslo je architektura procesoru (80386). Takt byl, myslím, většinou 33 MHz.
Ale s tou frekvencí se kouzlilo - tyhle stroje měly na bedně tlačítko "TURBO", které procák "rozjelo" z 16 MHZ na frajerských 33 MHz a aby to bylo dostatečně vidět, tak u toho tlačítka byl i poměrně velký, zeleně zářící displej, aby to úžasný číslo všichni dobře viděli.
A kdo uměl, tak ten displej přesvičoval (on v poči ve skutečnosti žádný frekvencmetr nebyl, ten displej byl vázaný jen na polohu tlačítka) a na displeji se rozsvítilo třeba 99 a to pak lamy valily bulvy.
Ale jinak to bylo vlastně vítězství marketingui nad rozumem. To turbo nebylo vlastně zrychlení, ale de-facto brzda, která, pokud byla aktivní, tak frekvenci procesoru z 33 MHz podtaktovala na 16 MHz. Bylo to hlavně kvůli hrám, protože časování her se odvozovalo od taktu procáku a starší hra pro mašiny s 16 MHz taktem by na procu s taktem 33 MHz lítala dvakrát rychlejš a nedala by se hrát.
A ti úplně největší frajeři měli v bedně i kopr, neboli matematický koprocesor.
29.10.2015 - 11:57:49
Nevím, jestli to není fejk, ale jestli to je pravda, tak i když nemám Rusko moc rád, musím zvolat "Da zdrávstvujet Savjétskij Sajúz".
Možná bychom podobný proces mohli zavést i v našem trestním právu.
http://www.gamepark.cz/ruska_hlidkova_lod_a_somalsti_pirati_778300.htm
27.10.2015 - 17:12:45
díl osmdesátý devátý? ... že bys nám zatajil deset dílů?
17.10.2015 - 14:27:36
ani nevím, jestli je to vtip ...
16.10.2015 - 22:26:55
Hele, proč mi to pod tou fotkou píše "Oblast: Berounka"? Tahle řeka je odtud dost daleko, né?
16.10.2015 - 22:22:55
ještě přidám fotku:
14.10.2015 - 13:09:04
Pořád mi to vkládá pod příspěvek tu původní nesprávnou fotku. A když posílám příspěvek přimo ze stránky vandru, tak se nevloží, musím jít do diskuze.
14.10.2015 - 13:05:56
Je to vodárenská nádrž, v jejím okolí proto ochranné pásmo, takže i zákaz vstupu.
Byl jsem tam několikrát, ale protože dělám na šichty, tak ve dnech, které jsou pro většinu lidí pracovní, a nepotkal jsem tam vůbec nikoho.
Policie myslím "ze břehu" moc nehlídá, on by to při rozloze nádrže byl i dost problém. Co vím, tak tam občas projedou na člunu s lidma z hráze, ale kontrolují hlavně, jestli někdo nekempuje na břehu, nesype tam bordel, nemeje auta, ... zkrátka hlídají to, co by mohlo ohrozit kvalitu vody. Trampové je nezajímají, protože pro nádrž nepředstavují žádné nebezpečí.
Spíš bys v okolních lesích mohl narazit na hajného, ochranáře, nebo někoho z povodí. Ale nemyslím si, že by to bylo moc pravděpodobné, ten kraj leží dost mimo "rekreační" zóny, takže většinou za celý den nepotkáš ani živáčka, ani mrtváčka. V okolí nádrže se občas poflakujou i houbaři a lidi z okolí, co tam jezdí pro dřevo.
Kámoš tam potkal nějakého "lesáka", ten mu jen řekl, ať tam netáboří a nekoupe se, a že když se jen koukne na mosty a zas zmizí, tak pohoda.
A asi dost záleží i na tom, koho potkáš, viz: aktivní blbec je horší, než třídní nepřítel.
13.10.2015 - 21:02:07
A hele - někde je chyba, nevložila se ta moje fotka :-(
Takže tady: http://s16.postimg.org/hl3xh7kgl/DAYd_OTd.jpg
13.10.2015 - 20:58:57
Oni to vlastně nejsou uši, ale monolitická zeď s bočním přesahem přes profil mostu - z druhého břehu je to vidět líp.
12.10.2015 - 22:17:21
Technická poznámka: to, že jsou dálniční mosty nedokončené, je oblíbený omyl. Mosty jako takové byly stavebně kompletně dokončeny, ale před ukončením prací na dálnici už stavaři nestihli "nasypat" násep, po kterém měla vozovka pokračovat od většího mostu na jihovýchod přes nynější jezero. Takže ten větší most nekončí ve vodě, protože by byl nedostavěný, ale protože u něj už nikdo nikdy nenasypal, co mělo být nasypáno.
Ty "uši" na konci mostu (fotka: https://www.minessota.cz/fotografie.php?id=1785) jsou opěrné zdi, které měly násep na styku s mostem stabilizovat.
4.10.2015 - 21:23:46
Koukám na tu krásnou kojeneckou láhev, doufám, že obsah odpovídá obalu! Jojo, to se někdo umí narodit!
24.9.2015 - 23:43:07
Von tam jede na mašině, bez úesky, bez kanad, bez klobouku, bez domovenky, ... ... ... a říká tomu vandr! Velebnosti, to je hnus!
Jen počkej, až ten článek objeví ortodoxáci, to upadneš do klatby jako ten zpupnej kazatel Jenda Husů!
19.8.2015 - 13:12:22
Jak má něco kozy nebo procesor, tak jsou s tím pořád problémy.
30.7.2015 - 10:49:20
jj, ta studánka se jmenuje podle něj.
23.7.2015 - 18:14:12
Název studánky má reálný základ v okolí, můžeš hádat podle čeho se tak jmenuje.
18.7.2015 - 20:51:08
Studánku "U Sportovce" znám, v létě bývá na suchu a musí se chodit dost daleko pod kopec. A v okolí je několik novějších kempů. Ale tři týdny bych na jednom placu asi nevydržel.
14.7.2015 - 14:15:10
Několikrát jsem v tom srubu přechrupnul, bylo to fajn místo, škoda ho.
13.5.2015 - 22:59:35
a ta bejvalka ještě žije?
1.4.2015 - 13:19:24
Jo, to je nejhezčí úsek, cestou se můžete kouknout na Libštejn a Krašov, fakt krásý zříceniny hradů.
26.3.2015 - 22:53:19
Jj, Berounka je krásná řeka, jen musíš znát ta správná zapomenutá místa, kde nejsou lufťáci.
25.3.2015 - 21:48:30
Jo, to vedro v červenci 1994 si pamatuju, trvalo dýl jak měsíc - až do začátku srpna. Celou tu dobu jsem se akorát válel u Berounky.
8.2.2015 - 21:26:35
Původní koncepce seriálu byla jiná - mělo vzniknout volné pokračování detektivek "Hříšní lidé města pražského" a seriál měl ukázat zajímavé kriminalistické případy z let 1950 - 1970. Teprve později byl seriál doplněn o "politické" epizody, a že byly dopsány dodatečně, je na seriálu dost znát. Už jen ta poměrně těsná spolupráce kriminálky a státní bezpečnosti je nesmysl, kriminální služba se se stáťáky nikdy ráda neměla.
Pokud by někoho zajímalo pozadí vzniku seriálu, doporučuji tuto knihu: LINK
6.2.2015 - 15:39:53
"A tak jsem cinkal a vlastně jsem ani nevěděl proč."
Tak tohle by se, myslím, dalo tesat do žuly. Myslím, že to přesně vystihuje podstatu slavné VŘSR (Velké Řvoucí Sametové Revoluce.
20.2.2009 - 14:46:23
Nejmladší už nebude, neco mezi Babičkou Marry a Natašou Golovou.
19.2.2009 - 23:50:06
Jejda, perník, grrrr.
Na jeden vandr jsme si nestihli nakoupit, tak jsme proviant chtěli koupit v Pardubicích. No a do Pardubic jsme dojeli s takovým zpoďěním, že už byl v celým okolí nádraží otevřenej jen stánek s perníkama. Jedli jsem tu příšernou hmotu skoro 5 dnů, na střídačku s meruňkovou, nebo jahodovou marmeládou - a ještě dnes se mi o tom zdá a budím se zpocenej hrůzou.
Perník nee - fůůůůůůůůůůj, fůůůůůůůůůůůj, fůůůůůůůůůůůj.
10.6.2008 - 18:40:01
Ono se asi nedá hromadně nadávat na každýho, co jezdí na kole. Hele, já projel Brdy na horáči komplet celý a taky mě ta výstavba cyklostezek sere. Dokud byly Brdy protažený jen nekvalitníma polníma cestama, tak jsi potkal pár horákú za den, protože lamy si do relativně těžšího terénu netroufly, teď už je to na h..., samej asfalt, altánky ..., to už neni pro bikery ale pro cyklotúristy - grrrr.
17.4.2008 - 16:26:43
Lahvic: ad nádraží Keblov: ne, myslím, že inzultace vidlemi nehrozí, je to jen taková místní zajímavost
trať: nejlíp zachované úseky:
- od Sedmpány do Sedlice velda trať v terénním zářezu, dnes je těleso využíváno jako lesní cesta
- KEblov: hlavně zjara je dobře je vidět trať před nádražím, nádraží je sice trochu přestavěné, ale furt je to taková ta charakteristická budova,
- dál za nádražím je zakonzervovaný hezký železniční viadukt, dá se po něm přejít.
- dál je trať dobře vystopovatelná v úseku pod mostem, východně od Bernartic
- těsně u vody byl kilometrovník 46, ale někdo ho ukradl, škoda, docela kuriozita
http://www.speaker.cz/localbahn/showpage.php?name=ukradli
- když Želivka upustí, tak v zatopené části tratě jdou ještě vidět stojany drátovodu a pár drobností.
15.4.2008 - 21:28:29
jeste dva tipy:
- kdyz uz tam budete, tak se domorodcu zeptejte, kdo si koupil byvalou zeleznicni stanici Keblov
- a vlevo od byvale silnice do zatopenych Kralovic:
( http://www.speaker.cz/localbahn/List_4/z3a.jpg )
je skoro u vody torzo nekolika budov a hrbitova, je to moc hezky misto.
15.4.2008 - 13:40:55
Kdyz tam uz budete, tak se muzete podivat i na nepouzivany zeleznicni viadukt a zkusit najit zbytky zeleznicni trate do Kralovic - http://www.speaker.cz/localbahn/
7.4.2008 - 16:59:54
Skoda je dobryho cloveka - ten srub skoncil vcelku klasicky, byl moc proflaknutej a zacala tam jezdit hovada co v okoli delala bordel, tak se lesaci nastvali a bylo po srubu. A v okoli je hafo jinych moznosti, lepe ukrytych.
28.3.2008 - 00:59:28
... a jak na tu fotku koukám, tak mám dojem, že někdo otočil negativ, správně by to mělo být spíš takhle
28.3.2008 - 00:55:51
Na téhle fotce http://www.minessota.cz/album/2692007162820.jpg sedíš přímo u toho jediného, co ze srubu zbylo (krb s komínem) a díváš se do míst, kde byly dveře. Našel jsem na netu jedinou fotku toho srubu: http://www.abload.de/img/spjmza.jpg
1.3.2008 - 00:30:42
A ještě bych k tomu článku dodal, že přímo na skále stál krásný velký trampský srub, který vzal bohužel koncem 80. let za své. Zajímavostí bylo, že byl přístupný jednak průrvou ve skále, a další cesta byla úzkou štěrbinou mezi skalama po laně, otvorem v podlaze . Škoda, že už není.
17.11.2024 | Lahvic
Do připravovaného dvoudílného seriálu o zapomenutých va ... [více]
11.10.2024 | Lahvic
Loni v létě jsem se na Chrápací éčko zajel podívat. Zby ... [více]
13.9.2024 | Lahvic
Díky za tip. Jsem rád že má někdo podobný názor a neboj ... [více]
Náhled 3D modelu srubu na Srnčáku
Celkově přístupů : 1656900
Přístupů dnes : 321
Max za den : 1713
a to : 26.5.2017
Online : 28
Jak rozděláváte oheň ?
Vždy jednou sirkou | 628 |
Zapalovač stačí | 383 |
Toaleťákem | 306 |
Březovou kůrou | 333 |
Benzínem | 271 |
Tuhým lihem | 335 |
Křesadlem | 330 |
Jinak | 316 |
Nechávám to na jiných | 339 |
Hlasů: 3243
lahvic@seznam.cz
ICQ: 198552144
Copyright © 2001–2024 T.O.Minessota Lahvic | ICQ: 198-552-144