Trampská osada Minessota

V Sázavě s Vlčákem

JasnoJasno (3 dny) (10 km) Před 17.lety a 8.měsíci Červenec 2006
Vlčák
Tato dlouho dopředu plánovaná akce měla původně zcela jiný cíl, jak už to u nás ale bývá, plány občas měníme rychleji, než vlastní ponožky. V červenci roku 2006 bylo dohodnuto, že vyrazíme do Kácovského pivovaru, kde oba Jardové měli nedávno velmi dobrou zkušenost s tamní přidruženou restaurací. Nedlouho před odjezdem však Džarda navrhl nové řešení plánu v podobě návštěvy jeho dlouholetého kamaráda z klubu vojenské historie. Vlčák, jak jej jeho známí nazývají, bydlí v Sázavě a často pobývá ve svém oblíbeném stánku u jezu na okraji zmíněného města. Náhradní řešení bylo okamžitě přijato, neboť Vlčáka dobře známe i my a protože nový plán dával tušit, že nuda rozhodně nebude. Sešli jsme se proto jako skoro pokaždé na zahrádce hospody Velká Praha v Uhříněvsi. Naše sestava byla v podobě mě (tedy Lávy), Džardy, Bludiho a Medeláka. Náš start na čundr přišla podpořit i Kačka Škubánková. Odjezd se trochu protáhl, seděli jsme a seděli, postihla nás nehoda, že jsme pili jedno pivo za druhým. Přeci jen se ale páteční odpoledne přehouplo do své další třetiny a my zaveleli směr Sázava. Začali jsme svoje slova proměňovat ve skutky, šlo to však obtížně, protože těch "pár desítek" na sluníčku udělalo své. Statečně jsme však dorazili na nádraží a čekání na vlak si zpříjemnili pojídáním kousku mrtvého tepelně opracovaného živočicha a něco málo odumřelých rostlin, tudíž opečeného prasátka s chlebem. Ve vlaku jsme vytáhli kytaru a vagónem se rozezněly naše hlasy spolu se drnčivým zvukem zmiňovaného nástroje. Takto jsme se bavili až do Čerčan, kde jsme se nemuseli dlouho pobízet a v mžiku za námi zapadly dveře nádražní restaurace U Šantrůčka. Jak také jinak trávit více než hodinové čekání na další vlak, že? Zmíněný vlak si to k nám přihasil a my jsme opět rozezvučeli hlasy i kytarou zadní vagón, tentokrát už hlasitěji, neboť stoupající hladina alkoholu rozvázala naše zábrany. K potěšení některých cestujících jsme v Sázavě opustili vlak a zamířili si to přes město směrem k vodě. Vlčák už nás očekával na půli cesty, protože čekal dlouho a jazyk se mu lepil na patro, ihned nás táhl ke svému stánku. A ejhle, první problém nastal, když jsem u stánku zjistil, že mi chybí foťák. Prasklo poutko a Panasonic se i s pouzdrem válel bůhví kde. Nepomohl ani náš rychlý průzkumný návrat na nádraží, s Medelákem jsme hledali kde se dalo, bohužel bezúspěšně. Dvanáct tisíc v prdeli! No nic, zbývalo než to zapít u stánku, což ostatně byla činnost, která nám vždycky šla a ke které nás nikdo nemusel dlouho pobízet. V tamních poměrech byla kytara vzácností a proto nám to místní taky dávali patřičně najevo. Museli jsme hrát až se z nás kouřilo. Odměna byla ale bohatá, série panáků zelených se střídaly v pravidelných intervalech, nutno dodat že velmi krátkých. K tomu ideálně vychlazené pivo. Táhli jsme to do časných ranních hodin a prvním náznakem světelných paprsků sluníčka zalehli kus od stánku pod střechou.

Jen o necelé čtyři hodiny později jsem uslyšel pravidelné rány velmi blízko své hlavy. Chvilku jsem to snášel a když jsem pak vykoukl ze spacáku, nějaký holandský hovado štípalo dříví asi 4 metry od nás. Po sedmé hodině ráno! Chvíli jsem přemítal, jestli ho mám pořádně po česku poslat do prdele anebo do té díry odkud přišel, zvítězilo ve mě ale slušné vychování a raději jsem ho nechal být. Sbalil jsem si proto věci, nechal Medeláka a Džardu spát a vydal jsem se hledat Bludiho, který večer usínal vedle mě a ráno byl fuč. Našel jsem ho u stánku, i jeho vzbudil onen Holanďan a snášel to ještě hůře než já. Oba jsme začali znovu spekulovat s myšlenkou, že mu ukážeme pravý český skinheadský hněv, když nám však milá paní výčepní nalila ke snídani pivo, ihned jsme myšlenky na odplatu zahnali. Pouze jsme konstatovali že Holanďani jsou buzeranti. Nezůstalo u jednoho piva a když jsme tam loupali už třetí, přišel na "snídani" i zbytek mančaftu. Jen Vlčák nikde, přestože s námi dneska měl pokračovat dál. Až později jsme se dozvěděli že naší školu alkoholu neustál, nějak se dopravil domů a léčil se z toho ještě dva dny. My jsme se tedy drželi načrtnutého plánu a po vydatné snídani a následující svačině jsme se vydali na další cestu, tentokrát na Český Šternberk. Na nádraží jsme vypálili červa pořádným panákem vodky, počkali na vlak a dali sbohem městu Sázava. Pravidelný čtenář jistě nebude věřit vlastním očím když napíšu, že naše první kroky z nádraží ve Šternberku nevedly přímo do místní hospody, ale nahoru na hrad. Měli jsme totiž v plánu odlovit naší první schránku, patřící ke hře Geocaching. Ta se měla nacházet někde v blízkosti hradní věže zvané "Hláska". Za poledního vedra jsme se vyplahočili na vrchol kopce a po nezbytném odpočinku jsme za pomoci přístroje GPS a kamaráda na telefonu svoji první skrýš našli. Následovala krátká prohlídka Hlásky a už jsme se hnali dolů k jezu. Potřebovali jsme se pořádně zchladit, vedro začínalo být neúnosné. "Na Adama" jsme vlítli do vody. To jsme potřebovali! Po koupeli přišla na řadu opět žízeň a tento nenadálý problém jsme vyřešili v nedaleké hospodě ve mlýně. Když jsme si "napustili vany", vyrazili jsme po kolejích zpátky směrem k Ledečku. Po dvou hodinkách pohodové chůze jsme dorazili do Iváně, právě včas abychom stihli vlak, který se nám vynořil za zády. Naskákali jsme do něj a brzy vystupovali v Ledečku. Tentokrát už pravidelného čtenáře nezklamu, ano, zamířili jsme hned z nádraží do hospody. Zvolili jsme si Ledečko jako cíl svojí dnešní cesty a teď, když jsme onoho cíle dosáhli, pořádně jsme to oslavili. Všichni jsme si k tomu mnoho-pívu dali ještě pořádnou porci ovaru. A tak, oslavujíce úspěšný příchod do finále proběhl celý večer až do pozdních nočních hodin, kdy jsme šli spát do nedalekého lesa.

Tento víkend byl bohatý na neobvyklé způsoby buzení. Ani dnes tomu nebylo jinak, probudilo nás silné hučení. Zjistili jsme že u nedalekého nádraží fekální vůz právě vycucával žumpu. To bylo něco pro Džardu, snímek tohoto vozu si nemohl nechat ujít, neboť je stálým přispěvatelem na serveru hovnocucy.predseda.com . Brzy se k hukotu přidal i zápach, takže jsme se raději odebrali na nádraží, kde jsme vyčkali vlaku a zamířili k domovu.
Medelák s Lávou u Velké Prahy U Šantrůčka v Čerčanech Džarda s Lávou Vlčák u stánku v Sázavě Ranní vstávání Po ránu u stánku V Sázavě na nádraží Bludi ve vlaku na Šternberk Osamělý vodák Slepý kytarista Stoupáme k hradu v poledním vedru Už dál nejdu, zůstávám tady !!! Věž zvaná Hláska Džarda pod Hláskou Cache nalezena ! Medelák a jeho gesta Dlabanec ve Šternberku na nádraží Skoro u cíle .... Odpolední šláftruňk Jsme v cíli, v Ledečku Láva ještě s foťákem Kačka Škubánková alias Medelská Džarda u Velké Prahy Oba Jardové, oba bratranci .... Láva v Uhříněvsi na nádraží Džarda s Vlčákem na cestě ke stánku Velmi pozdní fotka, už zmíráme ... Láva hrající a dokonce zpívající Cigárko je nezbytnost Jak jsou akordy, sakra ?? Společná hra a zpěv Trio Džarda, Bludi a Láva Po ránu ve stánku Džarda fotící .... Medelák a Láva Ve Šternberku na nádraží Před hospodou ve Šternberku Džarda s Lávou a Kozel Nutný odpočinek po náročném výstupu Medelák v typiské situaci Pokračujem po kolejích Koláž vana a ovar Ranní bal Ve vlaku domů ....