Trampská osada Minessota

Stránky neortodoxních trampů


Bez sněhuGermany France United Kingdom

Dovolená ?? Pěknej průser ....

Už čtrnáctým rokem makám u jedné dopravní společnosti v Praze. Práce poměrně slušná, prachy na pražský poměry stojej za hovno. Někdo by za ně ani nevstával, nicméně dá se na nich tak nějak přežít. Výhledově se nám finanční podmínky nijak nezlepší, tedy alespoň nám, manuálním pracovníkům. Za ty léta u podniku se tam vybudovala docela slušná parta, především díky ní si tak člověk nechá trochu víc srát na hlavu než by si jinak běžně nechal. Dobrý pracovní kolektiv nabízí jako benefit většina zaměstnavatelů, ta naše společnost jde cestou zcela opačnou a kamaráčoft považuje za překážku. Každý pohár se ale jednou bude pomalu plnit, až dosáhne maximální hranice. Občas přeteče.

Do podniku přijde pár sotva cetiletejch právě vystudovanejch zmrdů a začnou řádit jak někde na Klondajku, s jediným cílem - úspora nákladů. Takovej nanicovatej mladej hajzl bez jediné zkušenosti v dopravě pak začne cloumat s celým podnikem, který tak nějak funguval už desítky let. Co je pak výsledkem těch jejich úsporných akcí ?? Viděno očima člověka zdola ....
  1. Jdou mnohem menší náklady na údržbu vozového parku
  2. Roztrhají se party a cíleně se nastoluje rivalita
  3. Zvýší se průběh vozokilometrů v poměru s pravidelnou údržbou
  4. a další ...
Prvním podstatným snížením nákladů je zrušení pravidelných denních prohlídek. Vzhledem k tomu že provozujeme hromadnou dopravu a vozíme lidi, bývala každodenní prohlídka důležitých mechanických součástí nutností. Jde především o brzdové a řídící součásti. Každý náš autobus tak denně prošel prohlídkou těchto součástí a v případě zjištění závady, byla tato odstraněna. Teď, v rámci úspory nákladů, se jeden autobus dostane na prohlídku jednou za 14 dní !! Za těch 14 dní se na podvozku může vyskytnout takovejch závad, že by nezasvěcený člověk jen žasnul. Závady se tak opravují jen na upozornění řidiče, jenž si těchto ale často nemusí ani všimnout. V praxi to tedy znamená, že nám 14 dní může autobus jezdit po Praze například s utrženým brzdovým klíčem, se zlomenou brzdovou hadicí (v obou případech ten autobus výrazně hůře brzdí) apod. Že by šofér nepoznal že mu to špatně brzdí ?? Asi by jste se divili !!

Ale to není to hlavní důvod proč píšu tenhle článek. Roztrhali party, přerozdělili lidi na denní a noční provoz. Takhle nás tam bylo málo, a teď nás ještě rozdělí napůl. My tedy byli jako motoráři v partě ve čtyřech, nyní jsme na dílně pouze ve dvou. A na směny. Opět převedeno do praxe to znamená, že jeden z nás omarodí, způsobí si úraz nebo si bude vybírat dovolenou, a ten druhej je zcela v háji.

K tomu došlo minulý týden. S Medelákem jsme chtěli vyrazit do Francie na dovolenou, vzhledem k tomu že děláme spolu, jsme narazili právě na problém dovolenky. Prostě nám jí nechtěli dát. Kdysi oslabit četu o dva zaměstnance na týden nebyl vůbec žádný problém, v současnosti je však téměř něřešitelný. Na podniku není jediná zaměstnanecká záloha, všichni jsou v oslabených partách vytíženi až na maximum. Nakonec se jediné řešení našlo v podobě převelení jednoho ze zaměstnanců z protější směny, i za cenu jejího totálního "vycucání až na dno". A stejně to nevyšlo v plném rozsahu tak jak jsme chtěli. Navíc kdyby se něco sesypalo a například z protjší směny by si někdo způsobil úraz, nepřeju si ani domyslet ten průser.

A to mě sere !!!

Jak říkám, pohár trpělivosti se už pomalu ale jistě plní. Nejenom že roztrhali party a člověk tak svoje kamarády už ani nezná, nejenom že přidané peníze ani nestačí na pokrytí zvyšující se inflace, nejenom že nás namáčej do průserů když se musíme podepisovat velmi omezenou kontrolu vozů, ale nakonec nám i z provozních důvodů doporučujou vybírat si dovolenou maximálně po týdnech, jednotlivě a ještě k tomu v podzimních nebo zimních měsících. Přes léto je jen omezený počet dovolených pro každého.

Ještě párkrát mi nevyjde dovolená tak jak bych chtěl, ještě chvíli mě budou srát a budou mi moci "vylízat prdel" nebo "skočit na cara" !! Není to jediná práce tady v Praze ......
Nezařazené  |  Autor: Jan Vála   1.7.2008  |  Přečteno: 12x  | Mail Printer

Ohodnoťte článek jako ve škole: 1  2  3  4  5  
Hlasováno: 11x | Průměrná známka: 1.0

 Komentáře: 4

Voříšek.   4.7.08 - 02:01:21

jo ještě maličkost jsou lidi kteří měli plnou hubu kecu o stávce a když se měli podepsat na listině dost couvli protože by přišli o hodinovou královskou mzdu a hlavně by byli na seznamu u pana Dvorního........

Voříšek.   4.7.08 - 01:43:28

lahvo je mě opravdu dost mizerně a hodně dlouho jsem to přechazel nechci v tom nechat míru on si to nezaslouží ale at se ten system třeba posere vždyt jsem začal dělat i manipulaka hodně jich propustili a když jeden omarodí jsou promin v prdeli jednou to udělaš chceš pomoct ale nesmí to být pravidlem i naše vedení se snaží udržet zuby nechty jim jde o dost mi nemame co stratit maxmalne 105 na hodinu a to hrubeho maš pravdu načne to jeden a pujdeme všichni ale na to čekají oni to chtějí položit a asi se jim to podaří už rozhazeli party

Lahvic   3.7.08 - 22:28:15

Bohužel dochází přesně k tomu, co na tech schůzích předpovídal Hujer. Tam se mu naše vedení vysmálo. Hujer dělal léta ve střídačce, všechny tyhle změny už zažil a tak se teď jeho slova přesně naplňují.

Právě mě sere že rozbili party. Vem si že vlastně Voříšku tebe, Kubrta, Nácíčka, Netrestu a další už skoro neznám. Probíhaj tam totální žabo-myší války, člověk nemá žádnou jistotu budoucnosti, atmosféra je tam víc než napjatá. Vem si že jsi nám na směně vyhovoval, byla tam sranda a tak se to tam tak nějak dalo zmáknout. Prostě v dobrý partě se úplně jinak dělá. Dneska ?? Nevíš dna ani hodiny, co se tam stane.

Pozoruju že tam panuje nálada, při který stačí jeden zkrat a je průser. Kdyby se někdo rozhodnul že práskne do koní, asi by to tam strhlo davovou lavinu. Stačí jeden, a tuším že nás půjde víc. A už vůbec nemám tušení jak to dopadne, až naši dva "staříci" budou muset odejít do důchodu. Z toho mám hrůzu, fakt se toho dne bojím.

Nicméně zatím držím, ještě je pořád naděje že se jim ten systém zhroutí a že to vrátěj do starých kolejí. Doufám že to prostě přijde zpátky, sice tam budou hovno prachy, ale alespoň tam bude zase ta stará dobrá parta. Dost mi to tam chybí. Možná doufám v nějakej pořádnej průser, aby se třeba třináctý den bez prohlídky nějakej autobus pořádně díky brzdám vymlátil. A v ještě lepším případě aby tam bylo nějaký zranění a řidič uplatnil technickou závadu. Po třinácti dnech je taková možnost pravděpodobná, a na mechanika se to už těžko svede. Teď jim chytly plamenem dva nový autobusy, a zatím se to ututlalo. Třeba to vyjde a tenhle systém údržby vyjde na povrch. Ale jak znám smůlu, tak když už k něčemu takovýmu dojde, bude to třeba tři nebo čtyři dny po kontrole a oni se budou vozit po mechanicích.

To si tak piš že mě sere, že nám to takhle částečně boří i vandry. Nicméně, nějaký ty víkendy to dáme dohromady a vyrazíme.

Možná že dojde k tomu "velkýmu třesku" příští rok v červnu, pro velký úspěch totiž chceme zopakovat náš výlet do Francie. Tentokrát nadýl, cca. týden od pátku do další neděle. Chceme vytáhnout i tebe, teda samozřejmě jestli budeš chtít. No a rozhodně nechci dopadnout jako letos, kdy jsem ještě den před odjezdem neměl jistotu že dostanu dovolenou. Nakonec jsme jí dostali, ale trochu zkrácenou. No a příští rok si budu stát za svým, i kdyby měli třeba převelet lidi z jiný garáže. Prostě nám dovolenou v plném rozsahu podepíšou, nebo bude koukat na sérii neschopenek, nebo na několik výpovědí. Jejich slavná hláška o desítkách čekatelů za bránou na naše místo je nesmysl a my to víme.

Ten kretén na radnici, vždyť všichni víme co je to za zakrslýho a zlýho hajzla ....

Voříšek.   3.7.08 - 21:09:30

ahoj ted za mě maš pravdu ve šech bodech stojí to za....někdy bych si moch nasypat poel na hlavu ale chtěl jsem se něco naučit ated už se nic nenaučím je to opravdu ja na klondajku a kamaradi nějak mizej mam s toho strach a každý příchod na směnu je utrpení výkend s kamarady nemislitelný přemýšlím o změně ale zas se mě nechce od kamaradu lahvo co děla spějě to a víš kam.....duchodci se držá jde jim o hodně ale co my a ten menedžmend to je síla dovedou to do kraachu tan autopark za par měsícu vypada to je hruza dnes už nejedu autobusem nechci ryskovat a pan Dvořak at se stoho.....s panem Bemem po.....

Diskuzní forum

17.11.2024 | Lahvic

Do připravovaného dvoudílného seriálu o zapomenutých va ... [více]

11.10.2024 | Lahvic

Loni v létě jsem se na Chrápací éčko zajel podívat. Zby ... [více]

13.9.2024 | Lahvic

Díky za tip. Jsem rád že má někdo podobný názor a neboj ... [více]

Náhled 3D modelu srubu na Srnčáku
Náhled 3D modelu srubu na Srnčáku

Menu

Odkazy

Počet návštěv


Celkově přístupů : 1656815
Přístupů dnes : 236
Max za den : 1713
a to : 26.5.2017
Online : 34

Kalendář

Dnes je:

Čtvrtek, 21.11.2024

<<11 / 2024>>
PoÚtStČtSoNe
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
Žádná plánovaná akce !

Přejít do kalendáře

Propagace

Ikona webu
QR

Naše osada

Láva Grepa Medelák Karlik Bludi Kóža Voříšek Píba
In memoriam Unkas Jarda Pictus

Přihlášení

Uživatelské jméno:
Uživatelské jméno
Heslo:
Uživatelské heslo

Rubriky

Anketa

Jaký je váš věk ?

méně než 15Graf 528
15-20Graf 361
20-25Graf 351
25-30Graf 332
30-35Graf 318
35-40Graf 330
40-45Graf 352
45-50Graf 336
50-55Graf 296
více než 55Graf 367

Hlasů: 3572

Více anket

Databáze míst

Poslední vložené:
Jez Roztoky u Křivoklátu
Hospoda U jezzu
Restaurace Ludmila
Restaurace U Přívozu
Restaurace Višňová-Hájek

Zpěvník

Odběr novinek


Přihlásit se k odběru
novinek e-mailem:

Info

Kontakt


lahvic@seznam.cz
ICQ: 198552144

Copyright © 2001–2024 T.O.Minessota   Lahvic | ICQ: 198-552-144