Autor:
Honza
|| Vloženo:
17.4.2008 - 16:26:43
Lahvic: ad nádraží Keblov: ne, myslím, že inzultace vidlemi nehrozí, je to jen taková místní zajímavost
trať: nejlíp zachované úseky:
- od Sedmpány do Sedlice velda trať v terénním zářezu, dnes je těleso využíváno jako lesní cesta
- KEblov: hlavně zjara je dobře je vidět trať před nádražím, nádraží je sice trochu přestavěné, ale furt je to taková ta charakteristická budova,
- dál za nádražím je zakonzervovaný hezký železniční viadukt, dá se po něm přejít.
- dál je trať dobře vystopovatelná v úseku pod mostem, východně od Bernartic
- těsně u vody byl kilometrovník 46, ale někdo ho ukradl, škoda, docela kuriozita
http://www.speaker.cz/localbahn/showpage.php?name=ukradli
- když Želivka upustí, tak v zatopené části tratě jdou ještě vidět stojany drátovodu a pár drobností.
Autor:
Lahvic
|| Vloženo:
17.4.2008 - 14:38:36
Květen mám plnej, páč plánuju jet do Belgie, Lucemburska a Francie. Takže leda až ten konec června.
Autor:
Bludi
|| Vloženo:
16.4.2008 - 20:20:39
Taky bychom mohli pomalu začít dohromady dávat nějakej termín. Za mne to zatím vypadá, že bych od května mohl sedět na Evropský. Což znamená, že případný květnový termín bych dodal v prvním týdnu května..
Začátek Června už je tuším ta voda, takže by třeba konec června?
Autor:
Lahvic
|| Vloženo:
16.4.2008 - 19:18:54
To se vyplatí zkouknout, jak tam vyrazíme, tak ty zbytky vesnice nevynecháme. A hlavně ta trať nás zajímá, po ní se projdem na tuty taky. Díky moc za bezvadnej tip.
Apropo, máme očekávat nějakou bouřlivou reakci místních lidí po tom co se zeptáme na současného majitele nádraží ??
Autor:
Honza
|| Vloženo:
15.4.2008 - 21:28:29
jeste dva tipy:
- kdyz uz tam budete, tak se domorodcu zeptejte, kdo si koupil byvalou zeleznicni stanici Keblov
- a vlevo od byvale silnice do zatopenych Kralovic:
( http://www.speaker.cz/localbahn/List_4/z3a.jpg )
je skoro u vody torzo nekolika budov a hrbitova, je to moc hezky misto.
Autor:
Lahvic
|| Vloženo:
15.4.2008 - 20:45:04
Honzo děkuju za tip, to se vyplatí prozkoumat. Až tam vyrazíme, určitě se po té trati porozhlédneme. Díky moc !!
Autor:
Dž.
|| Vloženo:
15.4.2008 - 17:22:07
To Honza Díky za tip
Autor:
Bludi
|| Vloženo:
15.4.2008 - 17:12:54
Jasně, o tý zrušený trati vím, taky jsem na to myslel si to zkusit projít a najít jí...
Autor:
Honza
|| Vloženo:
15.4.2008 - 13:40:55
Kdyz tam uz budete, tak se muzete podivat i na nepouzivany zeleznicni viadukt a zkusit najit zbytky zeleznicni trate do Kralovic - http://www.speaker.cz/localbahn/
Autor:
Lahvic
|| Vloženo:
27.3.2008 - 22:22:13
Na ten zářez do krajiny a most jsem koukal, na tý letecký mapě je to fakt krásně vidět. Samozřejmě se tvojí variantě trasy nebráním, přeci jen jsi na místě už byl. Já jel tak maximálně kolem po dálnici. Budu tedy jen kybicovat do výběru hospody na zpáteční cestě
. I když soudím že pokud tam budou mít nějaký ten pečený kousek prasátka, že se zase nebudeš bránit ty
. Takže se na mosty těším ...
Apropo, když jsi nadšenec pro starý zaniklý stavby, to se ti určitě bude líbit Kladensko, ty starý železniční vlečky do lomů. Je tam na nich spousta mostů atd. Je to tam fakt ráj. Dá se to tam projít i čundrem, dokonce i s dvanácti-stupňovým osvěžením v nedaleké hospůdce
Autor:
Bludi
|| Vloženo:
27.3.2008 - 22:09:22
Jinak na mapy.cz na fotomapě je krásně celý most vidět. na jeho konci jsou i znatelné betonové podstavce pro kolejový jeřáb. A při oddálení mapy je patrný i ,,zářez do krajiny´´ v polích...
Autor:
Bludi
|| Vloženo:
27.3.2008 - 22:07:37
Tak zajímá mě to, teda fascinuje, ale jinak je všechno fakt dopodrobna a poutavě popsané na tom linku.. Jinak trasu si dovolím částečně navrhnout já, už jsem tam lovil, tak vím kam se dá legálně dostat a není to daleko do cílové oblasti....
Autor:
Lahvic
|| Vloženo:
27.3.2008 - 22:03:38
No to je bomba. Díky za vyčerpávající informace. Zjevně tě tohle téma dost baví, co ?? Místopis trasy z pochopitelných důvodů nezveřejním, můžu jen slíbit že se to v pohodě vejde do víkendový akce.
Autor:
Bludi
|| Vloženo:
27.3.2008 - 21:55:45
Do této akce se plně hlásím....
Jen bych rád doplnil, či mírně poupravil. Ano jsou to Hitlerovy mosty, ano postavili se za dob Hitlera, ale ten článek co je na něj předchozí link, je jen výcuc, díky kterému by mohlo dojít k nepřesnostem a neshodám.... Ono totiž tato dálnice (toto označení vzniklo až někdy v šedesátých letech) je prapůvodem dílem České státu.
Projekt se datuje k roku 1935 a je to dítě J.A. Baťi. Původně se jednalo o magistrálu Plzeň-Košice, která se záměrně vyhýbala obydleným oblastem jako je Praha.
Teprve za protektorátu byla navržena trasa Praha-Jihlava-Brno. Dále bylo počítáno s napojením na Říšský systém dálnic (Brno, Plzeň)..
Stavba začala za vydatné podpory Němců. Došlo k nastolení jízdy vpravo. Němci také zmírnili rychlostní limit na 160 a další nároky na šířku a jiné parametry dálnice....A tak se začlo stavět... Bohužel situace pro Němce začla být nepříznivá, stihli sice ještě u Průhonic vybudovat odstavné pruhy, ale pak někdo spočítal, že pokud bude výstavba pokračovat v takovém tempu, bude ocel použitá do betonu scházet při produkci zbraní. Práce byli postupně omezeny až úplně zastaveny. Staveniště byli zajištěny, aby nedošlo k destrukci z důvodu nedokončení a hlídány aby nedocházelo k rozkrádání. Po válce se situace ještě zhoršila, stavby byli zakonzervovány a ponechány svému osudu. A přesně v tomto stavu dnes můžeme najít nedokončené mosty, jelikož po obnovení výstavby po roce 1960, tyto již nesplňovali technické nároky.... Tímto jsme definitivně ztratili celosvětové prvenství ve výstavbě nabrané koncem 30-tých let. To je asi tak v kostce... Velice podrobně a přitom zajímavě, včetně dobových(i dnešních pro srovnání) na serveru českých dálnic...
LINK
Autor:
Lahvic
|| Vloženo:
27.3.2008 - 21:28:52
S Medelákem jsme se sešli nad mapou a prostudovali okolí mostů nad Želivkou. Pro nezasvěcené doplním že se jim říká Hitlerovy z důvodu, že byly stavěny za války a měly být součástí dálnice směrem do německého východního životního prostoru. Rusko Němci nedobyli a tak nedostavěli ani tu magistrálu. To jsem ale odbočil. Dala by se někdy zjara udělat výprava formou vandru, dokonce s návštěvou několika tamních hospod a s tím i spojenou konzumací prasátka a chmele. Kilometrově je to pohoda. Chce to na jaře, páč dle doporučení nejmenovaného kamaráda se v oblasti v létě vyskytují mračna komárů. Takže trasu máme, někdy naplánujem kdy vyrazíme (samozřejmě se s tím nebudeme nikde chlubit).
A ještě odkázek ....
LINK